דף כניסה לאתר היה פעם נוהג נפוץ מאוד באינטרנט שנעלם עם הזמן. בעבר אתרים גדולים רבים הכילו דף פתיחה מרשים בו לוגו החברה הופיע בגדול, או לעתים הופיעה מצגת פלאש המציגה את חזית האתר עם מסר שיווקי ברור. כיום כל האתרים הגדולים כבר אינם כוללים פתיחה כזו, אך עד היום בעלי אתרים חדשים מתעניינים בדף כזה, וחושבים שדף מרשים כזה יביא את הלקוחות אל האתר. טענה זו הינה בעייתית - הן מבחינת נכונותה, והן מבחינת מנועי החיפוש.
בעלי אתרים רבים מתייחסים לדף הכניסה כמו אל פתיחה של סרט קולנוע - פתיח מרשים שכל גולש חייב לראות בכל פעם שהוא נכנס לאתר. בפועל בניגוד לסרטים, בהם לצופה יש סבלנות לפתיחה מרשימה וארוכה, לגולש סבלנות של מספר שניות בלבד. הסטטיסטיקה מראה כי הרוב מוחלט של האנשים ינטוש את האתר אם יחכה מעבר למספר שניות ספורות.
מבחינת מנועי חיפוש, דף כניסה הוא רעיון גרוע עקב מספר סיבות:
מנסיוני גם עם כל ההסברים הנ"ל עדיין קיימים לקוחות שיתעקשו על דף פתיחה ייצוגי. במקרה כזה על מנת למזער את הנזק מבחינת מנועי החיפוש כדאי לנסות למצוא פתרונות יצירתיים, לדוגמא:
לסיכום - מומלץ ביותר להמנע מדף פתיחה לאתר. במידה ודף הפתיחה הינו אילוץ, יש לנסות לקדם את האתר בדרכים מעט יותר יצירתיות, ולדעת מראש שהמשימה שלפנינו תהיה קשה יותר.
בעלי אתרים רבים מתייחסים לדף הכניסה כמו אל פתיחה של סרט קולנוע - פתיח מרשים שכל גולש חייב לראות בכל פעם שהוא נכנס לאתר. בפועל בניגוד לסרטים, בהם לצופה יש סבלנות לפתיחה מרשימה וארוכה, לגולש סבלנות של מספר שניות בלבד. הסטטיסטיקה מראה כי הרוב מוחלט של האנשים ינטוש את האתר אם יחכה מעבר למספר שניות ספורות.
מבחינת מנועי חיפוש, דף כניסה הוא רעיון גרוע עקב מספר סיבות:
• מחסור בטקסט: דף הבית, שהוא החשוב ביותר באתר מבחינת מנועי החיפוש, יכלול מעט טקסט, אם בכלל.
• קישורים: אתרים המקשרים אל האתר שלכם יקשרו בדרך כלל לדף אחד. אם הם יקשרו אל דף התוכן המרכזי, הרי שהגולשים לא יראו כלל את הפתיחה שהכנתם. במידה ואתרים יקשרו אל דף הפתיחה נשיג פחות מהקישורים. כדי להגיע לדפים הפנימיים מנועי החיפוש יצטרכו להכנס מעבר לדף הפתיחה אל האתר. כל מעבר של מנועי החיפוש דרך קישור מוריד את הכוח המועבר אל הדף המקושר (אפקט דעיכה), ולכן האתר יזכה למיקומים נמוכים יותר מאלו שהוא היה יכול לקבל.
מנסיוני גם עם כל ההסברים הנ"ל עדיין קיימים לקוחות שיתעקשו על דף פתיחה ייצוגי. במקרה כזה על מנת למזער את הנזק מבחינת מנועי החיפוש כדאי לנסות למצוא פתרונות יצירתיים, לדוגמא:
• הוספת שורת קישורים בתחתית העמוד, כדי להעביר חלק מהדירוג שמקבל העמוד הראשון ישירות לדפים הרלוונטיים - הקטנת המרחק שמנועי החיפוש צריכים לעבור בדרך אליהם.
• לחילופין אם המטרה היא פלאש מרשים בפתיחה, אפשר לוותר על דף הפתיחה, ולמקם פלאש זה במרכז העמוד הראשון של האתר. מסביב ומתחת לפתיחה המרשימה ניתן למקם את הטקסט הדרוש.
• במידה ויש בעמוד הפתיחה תמונות, הוספת תגיות ALT עם מילות המפתח המתאימות גם כן תעזור לקדם את דף הפתיחה.
לסיכום - מומלץ ביותר להמנע מדף פתיחה לאתר. במידה ודף הפתיחה הינו אילוץ, יש לנסות לקדם את האתר בדרכים מעט יותר יצירתיות, ולדעת מראש שהמשימה שלפנינו תהיה קשה יותר.
ניר אדר - מהנדס תוכנה, מומחה באלגוריתמים של מנועי חיפוש, היוצר והרוח החיה מאחורי פרוייקט UnderWarrior - מאגר מידע מקיף בנושאי מחשוב ומתמטיקה. אחד מבעלי קידום אתרים בע"מ, המספקת שירותי אופטימיזציה לאתרים עבור מנועי חיפוש.